Algemene voorwaarden

Voorwaarden van OCTOPODES onderdeel van OCTO-Services gevestigd te Breda (Noord-Brabant, Nederland). OCTO-Services is ingeschreven in het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel te Breda onder nummer 74341510, het BTW nummer is NL001691524B22.

 

1. Totstandkoming overeenkomst
Een koopovereenkomst komt tot stand door verzending van de opdrachtbevestiging aan de klant, naar aanleiding van een door de wederpartij gedane bestelling. De opdrachtbevestiging wordt direct na de bestelling in de vorm van een e-mail met een factuur verzonden.

Slechts de inhoud van de factuur bindt de partijen. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Wil je de order toch nog annuleren terwijl deze al is geplaatst verzoeken wij je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, voordat er kosten zijn gemaakt voor deze order.

 

2. Betaling
De geplaatste order in onze winkel kan worden betaald met IDEAL, VISA, Mastercard, AMEX of vooruit per bank. Betaling per bank geschiedt door overschrijving aan:

OCTO-Services
Menno Van Coehoornstraat 2-D21
4811AV, Breda

Bankrekening: NL41.KNAB.0258.7221.26, onder vermelding van het ordernummer.

 

3. Levertijd
In verband met de wet "koop op afstand" leveren wij jouw bestelling uiterlijk binnen 30 dagen met uitzondering van maatwerk. In de praktijk leveren wij jouw bestelling meestal binnen 1 á 2 werkdagen mits het product op voorraad is en in 4 tot 6 werkdagen als het product bij ons niet op voorraad is. De bestelde artikelen worden zo spoedig mogelijk geleverd na ontvangst van de betaling. Sommige artikelen zijn voorradig, andere worden direct besteld. Indien een kleur/maat/variant niet voorradig of tijdelijk slecht leverbaar is wordt je hiervan per omgaande op de hoogte gesteld.

 

4. Verzending en verzendkosten
Wij kunnen via POSTNL, DPD en DHL verzenden. Deze doen er meestal 1 á 2 werkdagen over om het pakket bij jou af te leveren. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de koper. De keuze van de verzendmethode en verpakking is aan ons. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten. De verzendkosten kun je zien tijdens het bestelproces.

Mocht de pakket leverancier je niet thuis treffen dan zal deze een afhaalbewijs bij je achterlaten. Je kunt daarmee met een geldig identiteitsbewijs het pakket afhalen op een afhaalpunt. Het pakket blijft 3 weken op het afhaalpunt liggen voordat het naar ons wordt teruggezonden. Mochten wij in een dergelijke situatie nogmaals het pakket aan jou moeten sturen dan vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €12,50.

Wij bieden ook de mogelijkheid om de bestelling af te laten leveren op een ander adres. Tijdens het bestelproces kan je een alternatief bezorgadres opgeven.

Bestellingen die naar ons retour komen doordat deze aan de deur zijn geweigerd of niet zijn afgehaald op het postkantoor worden pas nogmaals verzonden nadat de verzendkosten daarvoor zijn voldaan.

 

5. Prijzen
De door ons genoemde prijs is inclusief BTW en in euro's. Verzendkosten worden apart op de factuur vermeld. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Wanneer er bij een product geen prijs staat kunt u de prijs opvragen bij OCTO-Services.

 

6. Klachten
De koper is verplicht de producten bij aankomst te inspecteren en eventuele gebreken bij OCTO-Services te melden. Klachten betreffende bestellingen dienen binnen 14 dagen nadat de goederen de koper hebben bereikt schriftelijk (of per e-mail) aan ons gedaan te worden. Bij gebreke hiervan worden wij geacht in overeenstemming met onze verplichtingen te hebben geleverd. Indien wij tijdig op de hoogte zijn gesteld en de geleverde goederen niet aan de overeenkomst beantwoorden, zullen wij, in overleg met jou een gepaste oplossing vinden. 

 

7. Geschillen
Op al onze overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen OCTO-Services en de wederpartij mochten ontstaan.

 

8. Buitengerechtelijke incassokosten
Indien OCTO-Services wegens niet-nakoming van de overeenkomst door de koper, kosten van rechtsbijstand moeten maken, is de koper verplicht de kosten volledig aan OCTO-Services  te vergoeden. In geval van wanbetaling worden alle door ons gemaakte kosten doorberekend met een minimum van €100,00.

 

Afkoelingsperiode en ruil/retourprocedure
Onze klanten hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden. De klant dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde originele verpakking. Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.

Niet alle bestelde artikelen kunnen retour genomen worden. Deze artikelen kunnen wij niet retour nemen:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • zuurstof sensoren, zuurstof koffers en zuurstof gereinigde producten;
  • tegoed- of cadeaubonnen.

Mocht je een product bestellen die buiten de herroepingsrecht valt, zullen wij je hiervan altijd vooraf over informeren.

Wij zullen zorg dragen voor een snelle creditering van de factuur minus de verzend- en eventuele betaalkosten. OCTO-Services moet in deze situaties altijd per e-mail op de hoogte worden gebracht van de te retourneren goederen, onder vermelding van naam en ordernummer. Graag vernemen wij ook de reden voor de retournering. Goederen die ongefrankeerd naar ons worden gezonden, accepteren wij niet als retour.

Je dient bij een retourzending altijd de factuur mee te sturen. Zonder meegezonden factuur worden retourzendingen niet in behandeling genomen. Indien wij een artikel niet als retour kunnen accepteren en deze weer naar jou moeten verzenden, brengen wij de kosten bij jou in rekening.

Jij krijgt als consument in verband met het herroepingsrecht het betaalde bedrag binnen 30 dagen teruggestort. In de praktijk zal dit ongeveer 1 week duren.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »